• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,32%38 789,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,32%38 789,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 10.11.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tormijooks Tallinna lennujaamale

Kohe pärast Tallinna lennujaama terminalide Estonian Airist vabaks jäämist hakkasid välismaised konkurendid teavitama oma uutest Tallinnast lähtuvatest lendudest, tehes sellega Eesti uue lennufirma Nordic Aviation Groupi turule sisenemise parajaks katsumuseks.
Lennufirma SAS kiirendas tänu Estonian Airi sulgemisele oma laienemisplaane Tallinna liinil, alustades iseseisvaid lende juba järgmisel nädalal.
  • Lennufirma SAS kiirendas tänu Estonian Airi sulgemisele oma laienemisplaane Tallinna liinil, alustades iseseisvaid lende juba järgmisel nädalal. Foto: EPA
Napid paar tundi pärast Estonian Airi tegevuse lõpetamise teadet laupäeva õhtul saatis airBaltic välja eripakkumised Estonian Airi klientidele, et viia pettunud lennureisijad nende soovitud sihtkohtadesse. Lennufirma teates ütles airBalticu juht Martin Gauss, et firma täiustab oma teenuseid koduturgudel ja annab endast parima, et olla abiks Estonian Airi reisijatele.
Konkurendi hävimine oli airBalticule mõistagi sobilik hetk kampaania kävitamiseks. Kaks päeva varem Äripäevale Riias antud intervjuus ütles aga Gauss, et kuna neilt pole Eesti lennufirma võimaliku pankroti puhuks abi küsitud, pole nad teinud ka muid ettevalmistusi, kui et kuulujuttudest lähtudes asendanud mõnel oma liinil 76kohalised Dashid 150kohaliste Boeingutega.
SAS: kiirendasime oma Tallinna plaani
SAS hakkab lähiajal lendama Tallinnast kolmel liinil, selle otsuse võttis lennufirma vastu kiirkorras pärast laupäeval avaldatud teadet Estonian Airi pankrotistumisest, rääkis SASi pressiesindaja Hendrik Edström lennufirma peakorterist Stockholmist.
Ta selgitas, et nende plaan on hakata lendama Tallinnast Stockholmi ja Kopenhaagenisse järgmisest esmaspäevast ja Oslosse enne jõule.
„Me jagasime Estonian Airiga varem koode nendel liinidel reisijate vedamiseks Estonian Airi lennuki ja SASi piletiga. Nii Skandinaavias kui ka Eestis on nende liinide järele nõudlus olemas. Eriti suur on neil sagedaste reisijate osakaal, kes kasutavad liine pidevalt. Kui nägime, mis toimub Estonian Airiga, otsustasime kiirelt, et hakkame nendel liinidel iseseisvalt lendama,“ ütles Edström.
Soomlased tihendavad
Ka Finnair teatas sarnaselt airBalticule laupäeval kohe pärast Estonian Airi sulgemisotsust, et peab Eestit oma koduturuks ja toob võimalusel Tallinna-Helsingi liinile suurema lennuki ja tihendab ka kahe pealinna vahel lennuliiklust.
Finnairi globaalse müügi asepresident Mikko Turtiainen ütles ettevõtte pressiteates, et ligikaudu 90% eestlastest, kes lendavad Tallinna-Helsingi liinil, kasutavad Finnairi ühenduslendu, et oma reisi Helsingist jätkata. "Lendame Tallinna ja Helsingi vahel 39 korda nädalas ning Tartu-Helsingi vahel seitse korda nädalas ja anname ka edaspidi endast parima, et pakkuda Eesti klientidele häid lennuühendusi," lisas Turtiainen.
Tallinna lennujaama vastu huvi suurenenud
Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles pressiesindaja vahendusel, et kui uus lennufirma soovib hakata kasutama mõnda lennujaama, on liini sissetöötamisaeg mõnest kuust mõne aastani. Kui koostöö on juba olemas, nagu SASi, Finnairi ja airBalticuga, siis võib uue liini lisamine või olemasolevate tihendamine võtta vaid nädala kuni paar.
Ta viitas Euroopa avatud taeva põhimõttele, kus kehtivad kõik ühesed sertifikaadid ning kui need on olemas ja lennufirma on lennujaamale juba tuttav, käivad protseduurid kiiresti.
Loik lisas, et lennunduses on aegu, mil lennujaamad otsivad ise firmasid, et viimased nende jaama lendaksid, ja on ka aegu, mil lennufirmad käivad end ise pakkumas. Praegu on olnud Tallinna lennujaamal tavapärasest pikemaid kõnesid erinevate lennufirmadega, kes on ühendust võtnud ja huvi tundnud.

Seotud lood

Uudised
  • 06.01.16, 13:00
Estonian Airi lõpp kukutas Tallinna lennujaama reisijate arvu
Estonian Airi tegevuse lõpetamine novembri alguses viis kohe langusesse ka reisijate arvu Tallinna lennujaamas. November oli Tallinna lennujaamale viimase pooleteise aasta jooksul esimene kord, kui lennureisijaid oli eelmise aasta samast ajast vähem.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele